new york- what a dream

BILDBOMB...
men mer kommer. Tog så många bilder under resan, därav har jag många bilder jag vill visa er. Visar hälften nu till att börja med.
NY var helt underbart. Staden var verkligen inte som jag trodde att den skulle vara, den var tusen gånger bättre. Allt är så stort med skyskrapor så att man får svindel, folk från hela världen fyller gatorna, det finns tusen saker att se, klimatet är bättre än Sverige(även fast det var väldigt kallt och blåsigt nu när jag var där, hade även oturen att få regn) och butikerna är många.
Shoppingen i NY var helt underbar. Önskade flera gånger att jag va rik när man suckdandes gick förbi utanför de stora märkesbutikerna(ville inte gå in eftersom jag inte hade pengarna för något i dessa butiker).
Därimot var det ett paradis i butiker som forever21 och h&m där allting var så himla billigt nu när dollarn är låg. Om man vill ha en college-tröja, parfym, väskor och annat smått och gott ska man gå till chinaTown. Själv hittade jag en supermysig newyork-college-tröja och en parfym - superbilligt.
En annan billig sak är såklart converse- vi fick med oss 8 par hem.
Ett tips, åk till New York!
puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, gud va häftiiigt!

2011-03-14 @ 07:53:53
Postat av: Anonym

ååh avis, fan vad häftigt!

2011-03-14 @ 12:14:40
URL: http://lottaspottas.blogg.se/
Postat av: Emma

"finns tusen saker att se" ???????? RÄKNA UPP DE TACK!!

2011-03-14 @ 22:14:22
URL: http://designofemma.com/
Postat av: sara

broadway, times square, frihetsgudinnan, empire state buliding, central park, china Town, fifth avenue med alla kända butiker, de stora varuhusen som bloomingdale's och Macy´s, alla kända musikaler, grand central terminal, brooklyn bridge, SoHO, rockefeller center, wall street, chrysler building, gå på hockey/basket etc (för den som är intresserad av det) + plus de stora museerna Ny har att erbjuda. Lägg märke till att det endast är kända platser och saker att göra som jag räknat upp här, men såklart finns det massa annat som jag inte vet om.

Emma det är bara att inse, New York är bättre än London. Du får tycka vad du vill, men det är vad jag tycker.

:)

2011-03-14 @ 22:57:51
URL: http://londonblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0