Krakow 2012

I juli åkte jag med familjen till Krakow i Polen, vilket många redan vet. Är ju inte sådär jättevanligt att åka på semester till Polen, men när man har en familj som vill prova på nya saker är det sådant man får ta. Hade inga som helst förväntningar på resan, men på flyplatsen började jag verkligen tvivla då jag upptäckte att de enda som skulle med på planet var min familj och polackerna. hehe. MEN det visade sig bli en helt fantastisk resa! Strosade runt på vackra gator och ett magiskt torg, åt gott, shoppade (tro det eller ej, men Polen hade de flesta butikerna så som H&M osv..) besökte sevärdheter och hade allmänt bra. Var även huuur billigt som helst! Inte nog med det hade vi 35 graders värme hela veckan(vilket kanske inte var sådär superhärligt då vi inte hade någonstans att bada...menmen). Hade riktigt underbart! Tänkte visa några bilder. 
Fick besöka Auschwitz och Birkenau, vilka var de största av Nazitysklands koncentrations- och förintelseläger. Var otroligt hemskt att se, men ändå väldigt bra och lärorikt eftersom jag nu fått se allt med egna ögon. Att läsa om det som hände är en sak, men att få uppleva(det som är kvar) gör det så mycket lättare att förstå och ta in. Trots att bilderna knappast visar hur stort, obehgligt och hemskt det var ville jag dela med mig av några bilder iaf. 
kommer upp några få bilder till senare.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0