studiebesök på landstinget

kläder: tunika- gina tricot ( för flera år sen) tights- H&M halsduk- stickat själv
Idag har jag varit på studiebesök på landstinget hela dagen. Fick veta en massa om vilka arbeten som finns på landstinget, lön, mm. Sen fick man besöka två olika yrken. Jag och två tjejer till gick på teknisk fusion medicin, nåt sånt.. Var jätte kul, men något som jag aldrig skulle klara av att jobba med. Först fick vi besöka lokalerna där dom jobbar, det var som laboratorier med massa olika maskiner. Det dom höll på med där var att ta in alla blodprover och undersöka dom mm. Sen fick vi kolla där dom ger blod. När vi var där var det två stycken som gav blod. Jag skulle själv aldrig kunna ge blod, blev yr och mådde illa bara jag kollade på. Hatar sprutor och blod och allt sånt där.. Sen fick vi ta blodprov också, blev lite nervös då men det gick bra! Fick blanda ut mitt blod med några vätskor och fick sen veta att jag har blodtyp A+. Alltid kul att veta! :)
Sen besökte jag och lotta, plus två till,medicin. Där pratade vi mest om olika sjukdomar. Fast vi fick också ta blodtrycket. Både jag och Lotta hade lågt blodtryck, men hon som jobbade där sa att det inte var farligt att ha det i våran ålder.
Var helt okej dag, men jag tror inte jag kommer jobba på landstinget i framtiden..
Nu ska jag äta, sen åker jag på träningen. :)
puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin tjej

2010-10-08 @ 20:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0