jag är inte död, bara lite frånvarande

vill så gärna att tatueringen på bilden ska vara äkta. men tyvärr är den inte det. hennatatuering-140kr camden market. yey.
Nu är jag back on track kära bloggläsare.
Kom hem från London igår kväll. Resan hem var allt annat än lugn. Började med att alla tunnelbanelinjer som kunde ta oss till flygplatsen var avstängda. Fick panik och fick ta hjälp av några fransmän. När vi väl hade hittat en linje vi kunde ta till flygplatsen visade det sig att den inte gick hela vägen fram. 50 minuter innan flyget skulle gå satte vi oss på en buss mot flygplatsen och när vi kom fram hade de stängt incheckningen. Med gråten i halsen lyckades jag och kusinen ändå komma med på planet efter lite prat och fix OCH utan att betala en krona för min väska som hade övervikt(hade med mig massa saker från min syster som ska flytta hem). När vi satte oss på planet kunde vi äntligen andas ut, trodde vi. Dock upptäckte vi att våra flygbiljetter bara gick till Oslo(vi skulle mellanlanda i Olso och sen åka vidare till Stockholm). Så när vi anlände till Oslo hade vi 40 minuter på oss att fixa med bagaget och fixa med flygbiljetterna. Med noll kronor på mobilerna och några få kronor i plånboken förberedde vi oss på att bli fast i Oslo. Med, ännu en gång, gråten i halsen sökte vi upp några som kunde hjälpa oss. Som tur var så höll de planet för oss och fixade med biljetterna på bara nån minut. T A C K!
En timme senare kommer vi fram till Stockholm. Superglada att vi hade överlevt!
Jag sa hejdå till emelie och begav mig mot incheckningen för nästa flyg hem till Östersund. Den arga mannen vid incheckningen skällde ut mig för min övervikt och sa att jag skulle få betala. Less på livet som jag var och med tårar i ögonen efter en skitdag tog jag upp kortet med de få hundralappar jag hade kvar. Innan jag hann betala gav han mig en medlidande blick och sa att jag slapp undan för den här gången. T A C K D U A R G A M A N!
Annars har jag haft en väldigt bra vecka! Stockholm var underbart, och London lika underbart. Fick även med mig lite smått och gott hem. Fick även med mig en ännu värre förskylning hem än den jag hade när jag åkte. Som tur var hade jag ledigt från skolan idag. Blev sova till klockan slog ett. Sen tog jag tag i läxor. Nu ska jag fortsätta med mitt pluggande, imorgon väntar prov.
Långt blogginlägg, hoppas ni orkar läsa.. hehe.
puss

Kommentarer
Postat av: ingrid

åh herregud sari, du verkar ha haft en tumult resa!

2011-11-08 @ 15:50:01
Postat av: Anonym

pallade inte läsa så jag lämnar dig med en :S-gubbe

2011-11-09 @ 00:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0